توصیف چگونگی جهنم یا بهشت، برای ما قابل درک نیست زیرا :حواس ما برای درک آن کامل نیست. ولی با توجه به شنیده ها و یا آیایت و وروایت، چند فرضیه می توان مطرح کرد: فرضیه اول تکمیل و یا افزایش حواس ما از 5گانه به بیشتر( تحول درونی انسان)  مانند: داشتن چشم برزخی! چون ما فقط سه بعد، از اشیا را درک می کنیم. یا فقط تا حد ستاره ها چیزی را می بینیم. ولی بعدا، شاید بتوانیم بعد چهارم، پنجم وششم و امثال آن را هم ببینیم. که  درخصوص صحبت یا سوال بهشتی ها از اهل جهنم، شاید این طور باشد که هم صدای ما، و هم چشم ما بتواند میلیونها سال نوری فاصله را، ببیند و  بشنود.  شکل بدن ما هم فرق خواهد کرد:  میتوانیم در کنار پیامبر باشیم، با هزاران نفر دیگر. فرضیه دوم، پلاسما یا تغییر جو بیرونی است. در سیبری و یا در فضای بسیار سرد، وقتی کسی صحبت می کند از دهان او، بخار بیرون می آید، و یا بخار ها تبدیل به قندیل می شوند! در حالیکه در فضای معتدل یا گرم، چنین چیزی قابل تشخیص نیست. این فرضیه بیشتر در مورد تجسم اعمال است، یعنی قول ما به فعل تبدیل می شود. و هرچه می اندیشیم، بصورت جسم در می اید. در واقع فضای بیرون تحت اختیار و اراده و یا خواست ما، تغییر شکل می دهد. مثل اینکه وقتی بخواهیم میوه های بهشتی را بخوریم، هر چه فکرش را بکنیم در حضور ما حاضر می شود. سوم  فرضیه هتلی است. اینکه هفت طبقه جهنم مانند زیر زمین و تاسیسات هتل است، که همگی کار می کنند و سختی می کشند، تا طبقات بالا در رفاه باشند و هرچه طبقات هتل بالاتر باشد، رفاه بیشتری دارد، تا به منطقه پنت هاوس یا اعلی علین برسد. بنابر این کسانی که به دنیا می آیند، با کار کردن خود (پول!)  پس انداز می کنند تا: بتوانند بهترین اتاق های هتل را اجاره کنند. اما اگر دستشان خالی باشد، به زیر زمین ها منتقل شده و در موتور خانه! یا آشپزخانه مشغول به کار می شوند و: از انها کار می کشند.  این دسته بندی ها هم، در طبقه همکف(عالم برزخ) که بین بالا و پایین هتل است، توسط پذیرش انجام می شود! فرضیه چهارم استدراج یا درجه بندی است. یعنی همه آدم ها برحسب اعمال شان، در یک نردبان درجه بندی شده، قرار می گیرند، که این پله ها را خودشان در دنیا، با غمال خود ساخته اند.  هرچه بالاتر ساخته شده باشد، وسیع تر و بزرگتر و با مناظر و نعمت های بهتر است. تعداد پله های ان به تعداد بشر است، یعنی هرکس قطعه ای ساخته، و برحسب تکامل خودش، آن را در جایگاه متناسب قرار داده. لذا جهنم و بهشت، احساس بالاتر یا پایین تر بودن است. هرچه درجه او بالاتر باشد، نسبت به پایین تر از خود، احساس بهتری دارد و برعکس، نسبت به بالاتر از خود، حسادت یا حسرت می برد.  که یکی از نام های قیامت هم، یوم الحسرت است. یعنی هرکس می بیند ممکن بود با: کوچکترین کار، یک در جه بالاتر رود. چنانچه به حافظان قران  گفته می شود: بخوانید و بالا بروید. هرچه آیات بیشتری حفظ کرده باشند، در این نردبان الهی  بالاتر می روند. قران هم به نردبان اشاره و گفته شده: آسمانها دارای بردبانهایی هستند. که البته با نردبان دنیایی ما تفاوت دارند. ما مجبوریم برای تقریب به ذهن، جنین مثال هایی بزنیم. فرضیه پنجم پیک نیکی است! یعنی هرکس با اعمال خود در این دنیا، زاد و توشه راه می اورد، و در صحرایی بزرگ، خیمه گاهی برپا می کند. هرچه اعمال او بهتر باشد، چادر و خیمه گاه او وسیع تر و بزگتر و: دارای رفاه بیشتر است. جبرائیل یک روز خواست اندازه خانه مومن را در بهشت بداند، خداوند اجازه داد بسرعت برود. چند وقتی که رفت پرسید ایا جایی رسیدم؟ خداوند فرمود هنوز خانه یک مومن را هم رد نکرده ای!

Hypotheses about Heaven and Hell!

It is incomprehensible to describe how hell or heaven is because: our minds are not perfect for understanding it. But according to what we have heard or the verses and verses, there are several hypotheses that can be put forward: the first hypothesis to complete or increase our senses from 5 to more (inner human evolution), such as: having a piercing eye! Because we only understand three dimensions of things. Or we only see something as far as the stars. But later, maybe we can see the fourth, fifth and sixth dimension and the like. What the Heavenly Spoken or Asked about in Hell may be that both our voice and our eyes can see and hear millions of light-years away. The shape of our body will also be different: we can be with the Prophet, with thousands of others. The second hypothesis is plasma or outer atmosphere change. In Siberia or in a very cold environment, when someone speaks, steam comes out of his mouth, or the steam turns into candles! While in temperate or warm space, this is not detectable. This assumption is more about the embodiment of actions, that is, our promise becomes a verb. And whatever you think, you become an object. In fact, the outer space is shaped by our will and desire. As if we ate the fruit of paradise, whatever we think comes into our presence. The third is the hotel hypothesis. That the seven floors of hell are like underground and hotel facilities, all working and working hard, so that the upper floors are prosperous, and the higher the floors of the hotel, the more prosperous it is to reach the penthouse area or upper aliens. So people who are born save money by working (money!) To: rent the best hotel rooms. But if their hands are empty, they move to the basement and into the engine of the house! Or they work in the kitchen and: they work. These categories are also served by the reception, on the ground floor between the top and bottom of the hotel! The fourth hypothesis is deduction or grading. That is to say, all human beings, by their actions, are placed on a graded ladder, who have made these steps their own in the world, with their own ends. The higher it is made, the wider and bigger it is with the better scenery and blessings. The number of steps is equal to the number of human beings, that is to say, whoever made a piece, and according to its evolution, placed it in the proper position. So hell and heaven are the feeling of being higher or lower. The higher he is, the better he feels for his lower self and, on the contrary, he is jealous or jealous. One of the names of the resurrection is Yom al-Hosrat. That is, everyone sees it could be: With the smallest thing, one goes higher. As the Qur'an preservers say: Read and go up. The more verses they have memorized, the higher this divine ladder. The Qur'an also refers to the ladder and it is said: The heavens have guardians. That is, of course, different from our world ladder. We have to give examples to the fetus to come to mind. The fifth hypothesis is goodness! That is to say, by his deeds in this world, he travels, and in the great desert, he sets up a tent. The better his deeds, the more his tent and tent are wider and larger and: more prosperous. One day Gabriel wanted to know the size of a believer's home in heaven, God allowed him to go faster. How many times did he go when he asked if I had arrived? God said you have not yet rejected the home of a believer!

ادامه مطلب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Sara مجاهد عصر یادداشت های یک آشپز دیوان عبدالمهدی استراتژی دیجیتال مارکتینگ دانلود رایگان فیلم وبلاگ سپندار Korean Dramas And Actors